lørdag 28. februar 2015

Trær gråter også

Nila og jeg gikk en liten skogstur på morrakvisten. Men humøret var ikke på topp. Tårene sprutet og hun ville bare hjem. Jeg kjente irritasjonen vokse seg større og større.

Til alt hell la jeg plutselig merke til at grantrærne hadde små, frosne isdråper hengende ytterst på greinene.


- Se, grantrærne gråter de og, sa jeg. Skal vi smake??? 



Nila smaker på "tårene" til trærne.

Vi endte opp med å løpe fra tre til tre og smake på "tårene". Snart kom smilet frem og det samme gjorde et nydelig lite ekorn. Nila klarte å lure seg bort til treet og kikke på ekornet på nært hold.

- Er du ikke glad for at vi gikk på tur likevel? sa jeg etterpå.

- Jo, sa Nila.


Mission accomplished, tenkte jeg.
Det viktigste er å komme seg på tur OG at det blir en fin opplevelse samtidig.


Tær gråter også

1 kommentar:

  1. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvarSlett